יום שני, 5 במרץ 2012

Keep Calm & Carry On



בשנה האחרונה הפוסטר הזה השתלט על מרחב האינטרנטי.
הסיסמה הקליטה, העימוד הברור, הפונט הקלאסי העיצוב המינימליסטי והמאופק וכמובן סמל המלוכה גרמו לכך שהפוסטר והסיסמה שלו הפכו להיות על זמניים.

בהיותנו חיים חיים צרכניים, מהרגע שהמשפט והעיצוב הפכו ויראליים ברשת, היה זה אך עניין של דקות ספורות עד שצצו הגרסאות שמטרתן הוצאת כסף מהצרכן.



כמובן שכרגיל, כמו כל מגיפה במרחב האינטרנטי גם לפוסטר הזה התחילו לקום חיקויים וגרסאות.
רובן השתמשו בעימוד הקלאסי של הפוסטר המקורי וניסו להשתמש גם בפונט הקלאסי של אותו העימוד.
זאת כדי ליצור ורסיה שנושקת כמה שיותר למקור אך עם "האמירה האישית" של כל "יוצר הומאז'" שכזה.

כמה גרסאות מרחבי האינטרנט.
(את כל הגרסאות אספתי ממקורות עלומים ולכן אין ממש קרדיטים למקור)
זו שלא התרחקה מהמסורת הבריטית:



זו שדוגלת במסר חברתי וירוק:



זו שדוגלת בסטייל (כאן כבר אפשר לראות עיוות של הלוגו של המלכה לטובת פפיון עדין. אך המסר ומקורו, עדיין ברורים לחלוטין) וחורטת על דגלה את המינימליזם של שאנל:


זו שטוענת שעד שאיזה גיבור על לא יגיע, לא נהיה בטוחים לעולם:



זו שמדפיסה את הסיסמה על עצם תלת מימדי:


זו שמשתמשת באובייקטים תלת ממדיים כדי ליצור מילה דו ממדית בפוסטר דו ממדי:


זו שהצליחה להתרחק כל כך אבל להשאר קרוב כל כך:


וזו, שמספיק להציץ בלינק הזה כדי להבין על מה היא מדברת:


אני חייבת להודות שמעולם לא התלהבתי מהפוסטר הזה או מכל נגזרותיו. אין ספק שהעיצוב שלו נהדר, אבל כל המהומה סביבו השאירה אותי דיי אדישה.

אני מניחה שכל זה בגלל שחטאתי בחטא חוסר הסקרנות. חטא שאני בדרך כלל לא חוטא בו.

לא בדקתי את מקורו של הפוסטר.
מקור שהתברר כמרתק.
הנחתי לתומי שזו עוד תופעה ויראלית שמישהו התחיל ותיעלם אחרי כמה ימים (עיין ערך התמונות המציקות של "What I Really Do" שמסתובבות עכשיו חופשי ברחבי הפייסבוק (לא מבינים על מה אני מדברת? בלינק הזה תוכלו ללחוץ על אחת ממליון התמונות ולהבין. ראית אחד ראית את כולם...)

עד שנתקלתי בוידאו הבא שמסביר בצורה נהדרת על מקור הפוסטר, מי העלה אותו מן האוב ולמה. אמנם סרטון תדמית, אבל אחד המקסימים שנוצרו.

אז אמנם זה לא גורם למתקפת הפוסטרים הרצחנית להיות פחות מציקה (טוב, אולי קצת), אבל עכשיו יש לה מבחינתי סוג של ערך מוסף.
וגם אם לא ערך מוסף פר אקסלנס, אז לפחות סתם פרט טריוויה מעניין.
ואת אלה, אני תמיד שמחה לאסוף.

6 תגובות:

  1. אני לא יודעת.. אבל אני לא חושבת
    בעקרון לפי המקורות שלי (ויקיפדיה נו..) אלה היו פוסטרים של פרופגנדה שהוציא "המשרד למודיעין" שלהם כדי לשמור על הציבור רגוע ובטוח בצבא הוד מלכותה, או בעצם מלכותו בזמן הזה.
    לא ראיתי את הסרט, אז אולי הכניסו את זה לנאום שלו?

    השבמחק
  2. זה אותו מלך ואותה המלחמה :) אבל אני חושבת שאת הדברים האלה ספציפית הוא לא נשא בנאום שלו. ואם לא ראית - תראי. זה סרט נהדר, חמוד ומשעשע (ממש לא מהז'אנר התקופתי-כבד-מאובק).

    השבמחק
  3. את מהממת! כתוב מקסים, זורם ומחדש!

    השבמחק
  4. האמת היא שזה משמח אוית שזאת סיסמא בריטית מהמלחמה ולא משהו אמריקאי מלוקק מאתרים לעשה זאת בעצמך.
    עד עכשיו התייחסתצי לזה די בציניות, למרות שזבסופו של דבר זה אחד הדברים שמובילים אותי בימים אלה.
    הסרטון, כשלעצמו וכל חנו תהספרים ממש חמודים. עושה חשק לבוא לבקר, למרות שאני במצב שכל מקום שאפשר לבקר בו הוא חמוד בעייני.
    פוסט מהמם וכבר ראיתי אנשים מפיצים את הוידאו הזה בפייסבוק....

    השבמחק
  5. מרגו'רי - כן, ברור שזו אותה מלחמה ואותו מלך :) התכוונתי שאני לא יודעת אם הציטוט הוא שלו, וחששתי שאולי כותבתי התסריט אמצו את המשפט לזרועותיו של המלך קולין. לגבי הסרט - כן, יש לי רשימה מאסיבית של סרטיםש אני חייבת לראות, הוא בינהם...

    ספי - ככה בדיוק גם אני חשבתי! כנראה בגלל זה גם לא טרחתי לבדוק את המקורות...

    השבמחק