יום חמישי, 9 בפברואר 2012

גרנולה ביתית לט"ו בשבט שמח

חופשת הסמסטר התחילה.
זו הרגשה מוזרה לחזור לחיות לפי שנת הלימודים האוניברסיטאית אחרי 4 שנים של עבודה סביב השנה.
אחרי שלושה חודשים של שעות ארוכות בעבודה, באוניברסיטה ובעיקר ישיבה מול המחשב במהלך כמעט כל היום, יש פתאום הרגשה (לא מוצדקת) של נחת.
למה לא מוצדקת? כי עוד שבועיים יש לי מבחן.
מבחן!
כמה שנים לא למדתי למבחן...
כמות החומר אסטרונומית, החומר מעמיק, מעורר מחשבה ובעיקר לא קל.
זה מפחיד אותי מאוד אבל יחד עם זה קצת מרגש.

הזמן שלי אוטוטו שוב יחזור להיות מצרך בעל ערך עליון.
ושוב אחפש פתרונות מהירים ומזינים (עד כמה שניתן) למאכלים משביעים.


לקטגוריה הזו, נכנסת בגאון הגרנולה.
משביעה
מזינה (יחסית)
טעימה מאוד
ומהירת הכנה!

אין להשוות את טעמה של גרנולה ביתית לזו התעשייתית.
זו שעושה כאב ראש מאחורי האזניים כי קשה ללעוס אותה, זו שהצימוקים בה מרגישים לעיתים כאבנים קטנטנות ותוספת השקדים שיש בה מתבררת כחצי שקד מסכן שימיו היפים חלפו.

מאז שהתחלתי בהכנת הגרנולה הביתית, היא הפכה לארוחת הבוקר המועדפת עלי. יוגורט (מולר טבעי) עם 3 כפות גרנולה. ככה בוקר בוקר. כל יום. שגרה כבר אמרתי?



גרנולה טעימה

1/4 כוס שמן צמחי (אני משתמשת בקנולה)
2 כפות דבש
2 כפות מייפל טבעי (זה השווה לא הסירופ!*)
3 כוסות קוואקר שלם (לא זה של הדייסה)
חצי כוס נבט חיטה / זרעי פשתן
חצי כוס קוקוס טחון
חצי כוס שומשום
קורט מלח
כף קינמון
שקדים, אגוזים ופירות מיובשים לפי ההעדפה האישית:

אני שמה צימוקים שחורים קטנטנים (המקרה היחיד שאני מוכנה להכיל צימוקים באוכל שלי), חמוציות מיובשות ללא סוכר, שקדים בהמוניהם, מה שיש במזווה, לפעמים זה אגוזי מלך, לפעמים אגוזי לוז, לפעמים פקאנים ולפעמים אפילו פיסטוקים. אבל הכי חשוב להקפיד שכולם יהיו טבעיים ולא קלויים. (את הפירות היבשים שבחרתם לגרנולה, הוסיפו רק כשהגרנולה יוצאת מהתנור והתקררה!)

*סך הכל חומרי המתקה (במקרה הזה דבש ומייפל) צריכים להסתכם בכ- 1/4 כוס. לאוהבי המתוק אפשר להוסיף קצת יותר אבל אל תעברו את ה 1/3 כוס זה יוצא יותר מידי מתוק. אפשר גם להחליף ולהמיר בסילאן / טחינה גולמית וכל ממתיק אחר שאתם מעדיפים

נמשיך.
* לחמם את התנור ל-180 מעלות.
* בסיר גדול: לחמם תוך כדי ערבוב את השמן, הדבש והמייפל עד שיהיו נוזליים לחלוטין (1-2 דקות) ולסגור את האש.

* בקערה: לערבב את שאר החומרים יחד (חוץ מהפירות היבשים!). כאשר מעורבבים היטב, לשפוך אותם אל הסיר ולערבב היטב עד שהכל מתכסה בשכבה דקה של רטיבות.

* בשלב הזה לפרוס נייר אפייה על תבנית ולשפוך עליה את כל התערובת. לפזר את התערובת כמה שיותר ולהכניס לתנור ל 20. כל 5 דקות בערך לערבב קצת שלא ישרפו השיבולים.

להוציא את התבנית.
לצנן.
לאחסן במקום סגור ולנשנש על הדרך.

ט"ו בשבט שמח!

שקדיות פורחות בטבעון הקרירה

3 תגובות:

  1. מאז הצבא אני רוצה להכין גרנולה ביתית ואיכשהו, זה לא יצא. עכשיו כבר ממש עשית לי חשק ואני מקווה שאני אצליח לפנות לזה זמן בסופ"ש.

    השבמחק
  2. ביום שבת הכנתי באצ' חדש והפעם כשהכנסתי אותה לתנור גם סחטתי מעל חצי תפוז מיותם שנשאר לי מיום קודם. זה נתן לזה ניחוח תפוזי ואפטר טייסט נהדר. מומלץ בחום. באמת שזה כל כך פשוט וכל כך מהיר שזה מביך :)

    השבמחק
  3. נדלקתי !!!
    מעכשיו הגרנוללה שלי היא רק HOME MADE
    תודה,
    נועה:)

    השבמחק