יום ראשון, 15 בינואר 2012

החיים מלאים מתכונים


החיים מלאים מתכונים.
מעבר לספר האהוב של סבתא אני הרבה פעמים מוצאת את עצמי מתנסה במתכונים חדשים, בעיקר מבלוגים שונים, בגלל צילומים מעוררי תיאבון או קונספטים חדשניים שאני לא מכירה או סתם כי זה נשמע טעים ונראה פשוט (ולפעמים כי סתם זה נשמע טעים בלי להיות פשוט).

אז החלטתי לשים דברים על השולחן (שוב אני עם חידודי הלשון הטפשיים שלי), ולשתף אתכם בניסויים שלי. גם במוצלחים וגם בפחות. הרי אולי אני עושה איזו טעות קריטית שתוכלו להעיר לי עליה ולגאול את תבשילי העתיד שלי? ואולי בדיוק התכוונתם להכין את אותו מתכון בדיוק אבל גיליתי לכם שהוא יוצא מאכזב? או שאולי תמצאו הפתעות וטיפים טובים לקראת הכניסה שלכם למטבח בגלל הפיספוסים שלי? בכל מקרה, לא משנה איך אני מסתכלת על זה, רע זה לא יכול להיות.

אגב, בגלל שאני מאוד אוהבת ותומכת בקהילת בלוגי האוכל העברית בחרתי שלא "לגנוב" את המתכון אל הבלוג אלא לשלוח אתכם דרך לינק לפוסט המסויים בבלוג הספציפי. אל דאגה, אני פחות לויאלית כשזה מגיע לבלוגים מחו"ל באנגלית. מהם יגיע המתכון ישירות לבלוג וגם תרגום, אני מבטיחה.)

ובכן, יצאנו לדרך.

הניסויי הראשון שלי על במת הבלוג -  מאקוש גובא (עוגת לחם הונגרית) מהבלוג הנהדר "דברים בעלמה"


הזמן: יום שישי בצהריים, ישר אחרי הביקור הקצר מאוד בשוק (בכל זאת שוק בגשם זה לא תענוג מי יודע מה)

המצב
: שליש חלה יבשה משישי שעבר נחה לה מסכנה בשקית על השיש.

מדד השינוי
: ובכן, אני חייבת להודות שהנטייה הטבעית שלי היא לשנות/להוסיף/להחסיר מרכיבים ממתכונים קיימים. כאן השינויי היה מינורי לחלוטין והושמטו הצימוקים מפאת "כל הצימוק גורע". חוץ מזה גם לא שקלתי את החלה אלא עשיתי "לפי העין" (עוד על זה בטיפים ומסקנות)

להפשיל שרוולים
: ההכנה בהתאם להוראות של עלמה הייתה פשוטה להפליא. תוך חצי שעה (וזו פעם ראשונה, בטח בפעמים הבאות אפילו תוך פחות) נחה לה עוגת חתיכות חמימה, ריחנית וטעימה לעיתים רכה ולעיתים קראנצ'ית, על הכיריים שלי. מרכיבים, סיפורים והוראות כאן.

הבעיה
: "העין" שלי מ"לפי העין" הייתה עקומה להפליא. בגלל ששליש חלה נראה לי מעט מידי שמתי עוד שליש חלה מזו הטרייה שקניתי. זה היה יותר מידי. ה"רטובים" לא הספיקו להספיג את הכל.

טיפים
: טיפ 1: החלקים שספוגים ב"רטוב" הם הכי טעימים שיש. רכים, חמימים, מתוקים במידה אבל לא יותר מידי, ומפוצצים בפרג (נאמי!) חוץ מזה שאם ה"קשה" של החלה פונה למעלה אז הם גם קראנצ'יים שזה בכלל בונוס. שליש חלה + ממש קצת מספיק על כמות ה"רטובים" שמצויינת במתכון.

טיפ 2: עוגת הלחם הזו ממש טעימה כשהיא חמה. בגלל שההכנה שלה לוקחת שתי שניות וחצי אני הייתי ממליצה להכין אותה בכלים אישיים קטנים ממש סמוך למועד ההגשה.

טיפ 3 בהמשך לטיפ 2: העוגה הזו עשויה מחתיכות. ככזו היא לא נחתכת אלא נאכלת בביסים. בעיה קשה לנטיית ה"יישור", היא לא מתיישרת לעולם. אם תכינו הרבה עוגה, היא תאכל על ידיכם ועל ידי הסובבים אתכם לאט אבל בטוח בלי שתשימו לב. הרי אתם בכלל רק לוקחים חתיכה קטנה "ליישר" את הקו שלא מתיישר לעולם. ועל כן, תבניות אישית קטנות איט איז.

מסקנות לעתיד: אחזור אליך עוגת לחם יבש. את היית לי נחמה נהדרת לצהריים גשומים וקרים.

הערה כללית: לחובבי הפרג בלבד.

10 תגובות:

  1. מממ.. פרג. בא לי גם.
    תודה רבה על הפירגון ועל ההכנה, אני שמחה שיצא לך טעים ומודעת לזה שלפעמים "לפי העין" יכול להטעות. תודה ששיתפת בעצות משלך

    השבמחק
  2. איזה כיף שהגבת :)
    העין שלי בעייתית הרבה פעמים. היא סובלת מהסימפטום המוכר כ"עיניים גדולות".
    תמיד חושבת שזה לא מספיק ופתאום נהיה יותר מידי...

    השבמחק
  3. טל,
    תודה על הרעיון ממש לא היתי חושבת על זה

    התמונה עשתה לי חשק ...

    שבוע נפלא

    מיכל - http://matryoshkachic.blogspot.com

    השבמחק
  4. זה נשמע ממש טעים, ממש מנחם וממש משמין (טוב, אוכל מזרח אירופאי. למה ציפיתי?)
    התיאור הזה של "עוגת חתיכות" מזכיר לי איזה מתכון שראיתי לא מזמן ל"לחם קופים".

    השבמחק
  5. מיכל - בשמחה! :)

    מרג'ורי - גם אני ראיתי את המתכון! מנסה לגרד את הפדחת ולהיזכר באיזה בלוג. זה היה נראה לי התעסקות מידי לחוסר הזמן שמאפיין את התקופה שאני נמצאת בה עכשיו ולכן לא נכנס לפנטיאון "מתכונים שאני חייבת להכין" בפינטרסט שלי, מה שמקשה את החיפוש אחר התשובה המיוחלת. אח. הזכרון הוא כבר לא מה שהיה פעם. (אגב מזרח אירופה..)

    השבמחק
  6. אני ראיתי דווקא ב-NRG, לא בבלוג, את המתכון הזה של רותי רוסו: http://www.nrg.co.il/online/55/ART2/295/496.html

    השבמחק
  7. מצאתי!
    בבלוג המתוקים של שרלי נמש
    http://www.shirley-nemesh.com/?p=4236

    משם גם ניסיתי את לחמניות השום והבזיליקום, בקרוב גם על זה בבלוג...
    ידעתי שראיתי את זה בבלוג...
    דווקא מעניינת הגרסה המלוחה של רוסו!

    השבמחק
  8. בדיוק כשהחלטתי שאני לא אוכלת יותר לחם לבן, את באה עם זה?
    מזל שאין לי תנור בבית.

    השבמחק
  9. LOL!
    כן, ההחלטות האלה הן הכי קשות. מצד שני זה בטוח יעבוד גם עם לחם מחיטה מלאה! העיקר פחממות מנחמות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. מיותר לציין שאני לא מצליחה לעמוד בהחלטה הזאת לגמרי, אבל אני ממש מפחיתה כל מה שהוא לא קרואסונים והוא מקמח לבן.

      מחק